Autor Wiadomość
mariolwo
PostWysłany: Wto 9:52, 13 Cze 2023    Temat postu:

Najważniejszy w motorze jest motor!
Naeve
PostWysłany: Pon 4:45, 12 Mar 2007    Temat postu:

Jessica Alba In Anal Action Movie!
http://Jessica-Alba-In-Anal-Action-Movie.info/WindowsMediaPlayer.php?movie=1165176
lolek
PostWysłany: Śro 16:48, 01 Lut 2006    Temat postu: Kupno Motoru

CO I JAK SPRAWDZIĆ PODCZAS KUPNA

MOTOCYKLA


O tym iż w Polsce większość motocykli jest w makabrycznym stanie

technicznym to chyba nie muszę pisać, ale to raczej wina braku lub

małej praktyki serwisów motocyklowych. Ale przejdźmy do rzeczy:

1. Sprawdzamy ogólny wygląd zewnętrzny,czyli ile motocykl zaliczył

glanów. Jeśli motocykl ma nieoryginalny lakier to przynajmniej miał

jeden, jak ma swieżo położony lakier i wygląda ok. należy spraw-

dzić czy są rysy lub zadrapania na: ciężarkach końców kierownicy,

lusterkach, kierunkach wydechach i podnóżkach. Głębokość rys i

wgnieceń świadczy o ilości i rozmiaru upadków.

2. Geometria pojazdu - z tym większość ma problemy. Najlepiej

sprawdzić to podczas jazdy puszczając kierownicę jeżeli nie wpada

ona w wibracje to bynajmniej nie ma większego skrzywienia,należy

też uderzyć wewnętrzną cześcią dłoni w kierownicę prostopadle do

osi motocykla podczas jazdy na wprost. Przy nawet mocnym ude-

rzeniu motocykl nie ma prawa do najmniejszego ruchu lub zakoły-

sania. Równie dobrze przy pokonywaniu zakrętów bardzo łatwo

stwierdzić uszkodzenia geometri, jest to jednak dość kłopotliwe

gdyż musimy wybrać odpowiedni zakręt no i mieć trochę praktyki.

Motocykl podczas prowadzenia nie może mieć żadnych wibracji,
kołysań itp. Może się jednak zdarzyć, choć nie dajcie się na to

nabrać , iż motocykl może mieć nie wyważone koła,lub zbyt duży

luz na łożyskach w główce ramy, zużyty tylny amortyzator, nieodpo-

wiednie ciśnienie w oponach i powyżej 100km/h nie da się jechać

gdyż tak nim rzuca,ale to są na prawdę wyjątki. Polecam spraw-

dzenie mocowania przednich lag w uchwytach, na tych elementach

bardzo dobrze widać czy motocykl jest po przejściach. Każde naj-

mniejsze przesuniecie lagi w mocowaniu jest widoczne im większe

tym była większa gleba - proste.


3. Teraz silnik. Najpierw sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków

oleju i śladów rozpoławiania (pomarańczowy środek uszczelniający

na łączeniach elementów silnika. jeżeli takowe są to znaczy że w

silniku było coś robione, a to duże prawdopodobieństwo że długo

nie pojeździmy. Każdy, no może prawie każdy silnik od razu po

odpaleniu wydaje dziwne odgłosy, po prostu rzęzi do momentu aż

osiągnie swoją temperaturę pracy. A więc silnik sprawdzamy czy

nie rzęzi,stuka,pryka po paru minutach od momentu odpalenia.

Oczywiście każdy silnik wydaje inny dźwięk i naprawdę nieraz
nic nie rzęzi a coś jest uszkodzone. Po prostu do tego trzeba mieć

wsłuchane ucho lub pomoce techniczne. Tak naprawdę aby spraw-

dzić silnik należalo by go rozebrać i ponownie złożyć co mija się z

celem. Najlepiej znać jego wcześniejszych użytkowników, wtedy

wiadomo czy dbali o sprzęt czy nie. Wiadomo że jak ktoś olej

wymienia co pięć lat a jego technika jazdy, to cały pędzel do odcię-

cia zapłonu na każdym biegu, przez trzy skrzyżowania zawrót na

wysepce i to samo przez godzinę. To współczuje następnemu

właścicielowi tego motocykla ,ale takie wypadki też się zdarzają.


Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group